Mediabeleid Roda JC Kerkrade

Roda JC Kerkrade hecht grote waarde aan goede contacten en een prettige en professionele relatie met de media. Daarbij houden we wel graag de regie in handen. De communicatie afdeling is de schakel tussen de Roda JC Kerkrade-organisatie en de pers en is het eerste aanspreekpunt voor alle mediapartijen. De afdeling communicatie behandelt ondermeer alle accreditatieverzoeken voor de thuiswedstrijden en alle interviewverzoeken voor spelers, trainers en directie van de club. Perschef Rob Goossens is verantwoordelijk voor alle perscontacten en alle interne en externe communicatie van Roda JC Kerkrade.

WOORDVOERING

Binnen de Roda JC Kerkrade organisatie hebben de volgende personen (inhoudelijk) contact met de media:
- Vragen m.b.t. algemene, financiële en organisatorische zaken: Algemeen Directeur Wim Collard
- Vragen m.b.t. voetbaltechnische zaken: Technisch Directeur Ton Caanen
- Vragen m.b.t. de A-selectie: trainer Yannis Anastasiou

Alle overige vragen via perschef Rob Goossens

Perszaken buiten wedstrijddagen

Indien u een selectiespeler of iemand van de technische staf van Roda JC Kerkrade wilt spreken buiten wedstrijddagen, dient u contact op te nemen met Rob Goossens via rgoossens@rodajc.nl of 06 - 18 467 383.

Voor het houden van interviews, het maken van televisie of radio-opnamen met directie, medewerkers of van het Stadion van Roda JC Kerkrade dient u ook te allen tijde contact op te nemen met Rob Goossens.

Vermeld in uw email altijd duidelijk de volgende gegevens:
  • Uw naam
  • De reden van uw email
  • De naam van het medium
  • Een telefoonnummer waarop u te bereiken bent
  • Het algemene telefoonnummer van het medium
  • Uw registratienummer bij de NSP of AISP
  • Het soort medium; radio, televisie, print of internet

Wanneer het een verzoek voor bijvoorbeeld een interview of fotoshoot betreft graag ook de deadline vermelden.

Wedstrijddagen

Na afloop van de wedstrijd hebben de Rightholders (FOX Sports, NOS en Roda JC Club TV) de eerste gelegenheid tot het stellen van vragen aan spelers of technische staf, daarna zijn de overige media aan de beurt. Na de wedstrijd is Rob Goossens in de rightholders en mixed zone aanwezig. Bij hem kunnen aanvragen worden ingediend. Spelers staan journalisten pas te woord nadat een aanvraag is ingediend én goedkeuring is gegeven aan dit verzoek.

Persconferentie

Uiterlijk een half uur na afloop van de wedstrijd vindt in de perskamer de persconferentie plaats. Tijdens deze persconferentie zijn de trainers van beide teams beschikbaar voor de pers. Elk medium krijgt de gelegenheid vragen te stellen aan beide trainers.